..YA ALLAH, JIKA AKU JATUH CINTA, CINTAKANLAH AKU PADA SESEORANG YANG MELABUHKAN CINTANYA PADA-MU, AGAR BERTAMBAH KEKUATAN KU UNTUK MENCINTAI-MU..

Thursday, February 21, 2008

··¤(`×[¤panggilan kubur¤]×´)¤··

Photobucket

Kubur Setiap Hari Menyeru Manusia Sebanyak Lima (5) Kali..


1. Aku rumah yang terpencil, maka kamu akan senang dengan selalu membaca Al-Quran.


2. Aku rumah yang gelap, maka terangilah aku dengan selalu solat malam.


3. Aku rumah penuh dengan tanah dan debu, maka bawalah amal soleh untuk menjadi hamparan.


4. Aku rumah ular berbisa, maka bawalah amalan Bismillah sebagai penawar.


5. Aku rumah pertanyaan Munkar dan Nakir, maka banyaklah bacaan "Laa ilahaillallah, Muhammadar Rasulullah", supaya kamu dapat jawapan kepadanya.


··¤(`×[¤coretan Sunyi Sepi: ingatlah akan mati kerana mati itu pasti. Ingatlah akan mati agar kita lebih berhati-hati dan bersedia. Ingat 5 perkara sebelum 5 perkara, salah satunya hidup sebelum mati..¤]×´)¤··

No comments: