..YA ALLAH, JIKA AKU JATUH CINTA, CINTAKANLAH AKU PADA SESEORANG YANG MELABUHKAN CINTANYA PADA-MU, AGAR BERTAMBAH KEKUATAN KU UNTUK MENCINTAI-MU..

Saturday, January 12, 2008

··¤(`×[¤catatanku¤]×´)¤··

Photobucket

Letihnya badan.. satu hari ni kemas bilik. Insya allah kalau takde masalah esok nak cat bilik. Cadang nak cat warna putih. Sejuk mata memandang. Dinding putih, cadar putih bunga merah halus-halus, langsir putih.. wah.. mesti syok. Hehe. Pastu pasal hiasan pula akan difikirkan macam mana, tapi rasanya nak kekalkan apa yang dah ada sekarang. Kalau tambah lagi takut tak macam bilik dah. Nanti jadi macam stor. Haha. Adeh~ tak sabar nak tengok hasilnya.

Tadi lepas siap kemas bilik mak lak bawa gi shopping barang dapur. Sakit otak aku tgk org ramai sangat kat mall. Ini yang aku malas nak keluar, bersesak-sesak kat tempat yang ramai orang buat aku nak migrain jer. Apa boleh buat la barang dapur dah habis dan ayah aku lak dah gi offshore balik. Kalau ayah ada kat umah alamatnya memang ayah la yang pergi temankan mak. Bukan aku tak suka nak temankan mak, tapi dah memang perangai aku suka duduk kat umah. Keluar pun hanya bila aku rasa betul-betul penting nak keluar dan ada benda yang aku nak beli. Lepas dah dapat apa yang dihajati apa lagi baliklah. Huhu. Tak kuasa nak lepak lama-lama kat mall. Nasib baik la bonda tercinta faham perangai anak dia yang sorang ni. So, bila mak nak keluar dia hanya akan tanya aku sekali je, kalau aku jawab tak nak ikut comfirm dia takkan tanya lagi (takde talian hayat okey. Hihi).

Ramai kawan aku cakap life aku membosankan. Yalah tak suka lepak kat mana-mana mall bila ada kelapangan, tak suka nak keluar window shopping ke, menonton wayang ke atau hang out dengan mereka semua. Well guys, I’m so sorry aku bukan macam tu. Kalau keluar pun aku hanya akan lepak kat kedai buku. Berjam-jam kat kedai buku pun aku sanggup. Asalkan aku tak bersesak dengan orang ramai yang ada kat shopping mall tu. Kat kedai buku takpe. Haha. Lagi satu tempat yang aku suka pergi selain kedai buku ialah gedung anak patung. Best, best. Suka tengok anak patung dan toys yang ada. Rasa macam nak jadi budak kecik balik. Hehe. Selain tu aku suka lepak kat tempat yang tak ramai orang cam pantai ke atau kat atas bukit. Dapat juga tenangkan otak dan segala apa yang berserabut dalam kepala ni. Selain tu dapat juga ilham (jiwang seh~).

Kalau lapar atau haus lepak la kat Dessert. Makan ice krim puas-puas. Hehe. Tak pun mengisi perut di Ipoh Town Kopitiam. Hehe. Kalau rasa malas nak keluarkan duit balik rumah masak sendiri. Itulah life aku. Bosan pada pandangan mata orang lain (bagi yang suka hang out) tapi indah pada pandangan mata aku sendiri. Duduk kat rumah mak aku tak risau, tak susah hati. Kan best tu.

No comments: