..YA ALLAH, JIKA AKU JATUH CINTA, CINTAKANLAH AKU PADA SESEORANG YANG MELABUHKAN CINTANYA PADA-MU, AGAR BERTAMBAH KEKUATAN KU UNTUK MENCINTAI-MU..

Tuesday, March 25, 2008

··¤(`×[¤warkah cinta luka¤]×´)¤··

Photobucket

Kehadapan Ayang yg amatku sayangi dan cintai..
Org bangga dan bersyukur kepada ALLAH sebab dpt jadi pasangan Ayang. Kisah cinta dan perkenalan kita terlalu singkat. Org redha dgn ketentuan ALLAH.
Ayang, ingat tak masa kita mula-mula kenal dulu? Org pernah kutuk Ayang. Org ckp Ayang ni ngade sebab bagitau pasal diri Ayang sedangkan org tak pernah tanya pun. Org kutuk Ayang ckp yg Ayang ni saja nak menunjuk-nunjuk. Tapi Ayang tak marah atau kecik ati ngan org. Malah Ayang gelak-gelak ckp org ni comel jer kalau wat mimik muka. Tapi org lak rasa menyampah dgr Ayang ckp mcm tu. Ayang maafkan org ek? sebenarnya org takde maksud pun nak sindir-sindir Ayang.
Ayang, tiga bulan slps kita kenal org mula rasa yg hbgn kita makin mesra. Dah tu kalau satu hari org tak nampak wajah atau dgr suara Ayang, org rasa cam tak lengkap jer hidup org. Tapi bila Ayang tiba-tiba muncul depan org, masa tu org rasa dunia ni org yg punya. Tapi masa tu org tak tau adakah Ayang rasakan macam yg org rasa. Tapi kalau instinct org tepat Ayang pun sebenarnya berperasaan mcm org masa tu. Dan sesungguhnya naluri org tepat.
Ayang, ingat lagi tak masa first time Ayang luahkan perasaan Ayang kat org. Masa tu org rasa muka org merah sebab malu, segan, happy n bahagia sgt. Org tak pasti sama ada Ayang perasan atau tidak perubahan wajah org masa tu. Apa ya pasti masa org terima Ayang, org tgk Ayang happy sgt. Berkali-kali Ayang cium tangan org dan ucap time kasih. Perasaan org masa tu memang tak boleh nak gambarkan dgn kata-kata. Bahagia sangat-sangat saat Ayang panggil org Anje. Dalam hati org berdoa moga pjlnan cinta kita berakhir dgn ikatan suci sebab org terlalu sayangkan Ayang.
Tiga bulan pertama cinta kita disirami pelangi indah. Ayanglah kekasih terbaik yg tercipta utk org. Org tak pernah rasa sebahagia tu dgn insan lain seperti org dgn Ayang. Org bersyukur sgt-sgt sebab dipertemukan dgn Ayang. Tapi kemudian Ayang mula berubah. Ayang dah tak macam masa kita mula-mula kenal. Ayang dah lain sgt. Call org pun Ayang dah jarang. Org jer yg selalu call Ayang. Tapi org tak kisah sebab org tau Ayang busy.
Tapikan Ayang makin lama, org rasa hbgn kita makin hambar. Org mula fikir benda yg bukan-bukan. Tapi org tetap sabarkan hati dan tabah. Suatu hari org nmpk Ayang. Masa tu Ayang tak nmpk org sebab masa tu org dlm kereta kat tempat parking dan Ayang kat gerai mamak tengah makan roti canai dgn sorang perempuan. Mesra sangat hbgn Ayang ngan dia walau kadang-kadang nampak cam serius berbincang sesuatu. Masa tu hati org hanya ALLAH yg tahu. Sedih sangat, terus org ajak kawan org balik sebab selera makan org dah terbantut.
Malam tu org berperang dgn perasaan org sama ada nak tanya Ayang atau tunggu Ayang berterus terang ngan org. Akhirnya org yg tanya Ayang sebab org tak sanggup pendam dlm hati takut jadi dendam. Bila org tanya Ayang petang tu Ayang keluar makan dgn sape Ayang jawab dgn member Ayang Eric. Org tahu Ayang bohong sebab yg temankan Ayang makan perempuan dan bukan lelaki. Org bagitau Ayang yg org nampak petang tu. Ayang terkejut dan tanya mcm mana org tau. Org pun terangkan lebih kurang ngan Ayang. Org ckp lagi kalau Ayang dah ade insan lain jujurlah dgn org dan kalau Ayang dah tak sayang n cintakan org lepaskanlah org.
Tanpa org duga Ayang melafazkan kata perpisahan pada org. Detik itu tamatlah cinta kita. Org menangis sedih. Seminggu org sasau sebab hilang Ayang. Tapi bila org lihat muka family org, org sedar yg org perlu tabah. Syukur kpd ALLAH akhirnya org berjaya membalut kelukaan hati org.
Sethn telah berlalu selepas tamatnya perhubungan kita. Tiba-tiba seorg perempuan jumpa org bertanyakan pd org sama ada org kenal Ayang atau tidak. Perempuan tu org kenal sgt, dialah perempuan yg org nampak makan dgn Ayang di gerai mamak yg telah meremuk redamkan hati org. Perasaan org terusik lg, luka lama perlahan-lahan kembali berdarah. Tapi org berlagak tabah, org bagitau dia org kenal Ayang.
Ayang tahu lepas perempuan tu pergi org rasakan bgi dihempap langit. Pandangan org kabur dek air mata yg bertakung ditubir mata. Seluruh tubuh org menggeletar. Org tak sangka cinta Ayang pada org tak pernah berubah walau sedikit pun. Org jer yg meragui Ayang. Rupanya perempuan tu sepupu Ayang. Maafkan org Ayang. Org tak tahu.
Org pernah suruh Ayang lepaskan org dulu dan org tak sangka Ayang lepaskan org selamanya. Ayang dah pergi tinggalkan org menemui yg Esa. Baru org tahu selama ini Ayang sembunyikan penyakit Ayang daripada pengetahuan org sebab Ayang tak nak org sedih dan risaukan Ayang. Ampunkan org Ayang. Sungguh org masih sayang dan cintakan Ayang. Ayang nak tahu tak, sekarang org kat pusara Ayang sambil tulis surat utk Ayang. Walaupun Ayang tak boleh nak baca tapi org tetap nak tulis. Org nak Ayang tahu bahawa cinta org tak pernah berubah. Org tahu Ayang tak suka org nangis tapi org tak boleh nak tahan air mata ni. Sebab tu org nangis juga. Maafkan org ye Ayang.
Ayang, rasanya dah panjang sgt surat org utk Ayang. Org balik dulu ye Ayang. Esok org dtg lagi sedekahkan Ayang surah Yassin dan tulis surat utk Ayang. Sekali lagi org minta maaf sebab pernah meragui kash sayang Ayang terhadap org sblm ni. Org doakan semoga Ayang bahagia di alam sana. Izinkan org menyintai dan menyayangi Ayang selagi nafas ini masih terhela.

Salam penuh kasih sayang..

Anje

2 comments:

chii said...

alahai..syahdunya...

··¤(`×[¤Sunyi Sepi¤]×´)¤·· said...

adeh~ adeh~ chii ni~ adeh~ auwwwww :"> hehehe =P